Strona główna Ciekawostki 8 porad, które ułatwią Ci przygotowanie obiadów dla dziecka

8 porad, które ułatwią Ci przygotowanie obiadów dla dziecka

4 min read
0
0
237

Kiedy w rodzinie pojawia się dziecko trzeba dostosować się do jego trybu życia. Nie można już pozwolić sobie tak często jak kiedyś na zaspokajanie potrzeb kubków smakowych i robienie wytrawnych dań, do których serwujemy wyborne wino. Trzeba przestawić się na żywienie pożywne, zdrowe i smaczne.  Jakie powinny być obiady dla dzieci? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tekście.

Zarówno posiłki dzieci, jak i dorosłych powinny być zbilansowane. Prawidłowy obiad powinien dostarczać wystarczającą ilość kcal, by dziecko miało energię do działania. Oto porady, które wskażą Ci prawidłowy kierunek

1. Obiad powszedni w tygodniu roboczym nie musi składać się z dwóch dań. Nie musisz spędzać w kuchni paru godzin – zrób obiad jednodaniowy, a multigotowanie zostaw na weekend. 

2.  Staraj się, aby produkty, które wybierasz były bogate w błonnik roślinny – są to przede wszystkim ryż, kasze, pełnoziarniste makarony. Poprawiają one przemianę materii. Może to zmniejszyć ryzyko problemów z zaparciami i nadwagą. 

3.  Doprawiaj jedzenie na talerzu! Stosowanie nadmiernej ilości soli wypłukuje elektrolity i zatrzymuje wodę w organizmu. Zarówno ty, jak i dziecko sami możecie posolić swoje danie. 

4. Naucz dziecko kultury jedzenia. Posiłki powinno zjadać się powoli, nie łapczywie i ostrożnie przeżuwając każdy kęs. Dzięki temu zapewniamy sobie lepsze trawienie. 

5. Staraj się nakładać takie porcje, by dziecko było w stanie je zjeść. Nie zmuszaj go do jedzenia. Zawsze może poprosić o dokładkę, jeśli będzie głodne 

6. Z drugiej strony nie spełniają każdej prośby dziecka o jedzenie. Pilnuj kaloryczności posiłków i tego by miały one swoją stałą porę. Karmienie dziecka w ramach zachcianki to prosta droga do otyłości. 

7. Nie zapominaj o zupach. Jeśli dziecko nie będzie chciało jeść warzyw możesz zmiksować zupę na krem – chętniej zanurzy łyżkę w gładkiej i jednolitej zupie. 

8. Wprowadzaj do diety produkty mączne. Dzieci uwielbiają tego rodzaju posiłki – kopytka, pierogi, kluski z dodatkami. Gwarantują, że nawet niejadek złamie się i zje cały talerz!

Pokaż powiązane posty
Pokaż więcej Beata
Pokaż więcej Ciekawostki

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Rok szkolny rozpoczął się pełną parą – zadbaj o prawidłową dietę dziecka!

Temat zdrowego odżywiania poruszałam już nieraz. Jako mama wiem, że potrzeby żywieniowe dz…